سیم جوش چیست؟

همانطور که می دانیم در انجام برخی از جوشکاری ها نیاز به ماده ای جهت پر کردن فضاهای خالی می باشد که به آن سیم جوش می گوییم، سیم‌جوش ها دارای ترکیبات شیمیایی شبیه به فلز پایه هستند و در انواع مختلفی متناسب با فلزهای آهنی و غیر آهنی وجود دارند. در حالت کلی سیم جوش ها به دو نوع تقسیم می شوند:

  • ۱- سیم جوش های توپر (Solid Wires)
  • ۲- سیم جوش های تو پودری (Cored Wires)

از طرفی معایب و مزایای جوشکاری با سیم‌جوش باعث شده است تا استفاده از این روش جهت برخی اتصالات مناسب و برای برخی مناسب نباشد در ادامه به شرح مختصری از ویژگی های بارز این محصول خواهیم پرداخت.

ویژگی های سیم جوش:

-نفوذ عمیق به اتصالات: سیم‌جوش ها می توانند نفوذ عمیقی در ریشه جوش داشته باشند. این ویژگی موجب شده است از این نوع جوشکاری برای ساخت و اتصال سازه های نازک نیز استفاده گردد.

-کاهش عیوب جوشکاری: به دلیل وجود دی اکسید کننده ها با سطوح مختلف در انواع سیم‌جوش، عیوب ناشی از جوشکاری مثل تخلخل کاهش، همچنین وجود این دی اکسید کننده ها باعث می شود قبل از شروع جوشکاری احتیاج کمتری به تمیز کاری داشته باشیم.

-مکانیسم تغذیه(تغذیه مستمر): سیم جوش های توپر از مکانیسم تغذیه متفاوتی نسبت به بقیه روش های جوشکاری استفاده می کنند. به این صورت که سیم، به کمک یک تزریق کننده خودکار یا Automatic Feeder به داخل حوضچه مذاب هدایت می شود. این نوع جوشکاری نیاز به مهارت بسیار زیاد و یک جوشکار حرفه ای دارد.

خرید سیم جوش

خرید الکترود جوشکاری