جوانسازی پوست یکی از انواع درمان های زیبایی برای بازگرداندن شادابی جوانی به پوست صورت است. جوان سازی پوست صورت را با روش های مختلف جراحی و بدون جراحی انجام می دهند.

با توجه به عمق درمان پوست، روش های جوانسازی با هم تفاوت دارند. جوان سازی پوست صورت می تواند تقارن را به صورت بازگرداند. حتی می توان به صورت موضعی برای درمان چین و چروک ها، شل شدگی و افتاگی پوست و جای زخم ها اقدام کرد.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

به طور کلی این روش درمانی برای افراد بین ۳۰ تا ۷۵ سال که از شل شدگی خفیف تا متوسط پوست رنج می‌برند و می‌خواهند روند پیری پوست را به تاخیر بیندازند، بسیار مناسب است.

هدف اصلی از روش هایفوتراپی پوست کاهش سرعت پیری است، لذا در متقاضیان جوان‌تر، پاسخ‌دهی بیشتری را به درمان شاهد هستیم. متقاضیان بالای ۲۵ سال نیز می‌توانند از این روش درمانی به عنوان یکی از موثرترین روش‌های پیشگیری از پیری پوست استفاده کنند.

افرادی که پوست‌شان دچار آسیب‌هایی ناشی از قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید و اشعه‌ی فرابنفش شده یا شل شدگی پوست‌شان شدید‌تر است، برای رسیدن به نتایج دلخواه نیاز به چندین جلسه‌ی درمانی دارند.

 

افراد مسن‌تر که از شل‌شدگی و افتادگی شدید پوست در ناحیه‌ی گردن رنج می‌برند به طور معمول کاندیدای مناسبی برای هایفوتراپی نیستند و احتمالاً نیاز به جراحی خواهند داشت. این روش برای کسانی که در ناحیه‌ی هدف درمان دچار زخم، عفونت، آکنه‌های کیستی و ایمپلنت‌های فلزی هستند، مناسب نیست.

پاکسازی آلودگی‌ها و چربی‌ها

روی پوست ما را به طور طبیعی چربی‌هایی می‌پوشانند که در حفظ رطوبت پوست موثرند و خواص ضد میکروبی هم دارند. در برخی افراد چربی‌ها روی پوست تجمع پیدا می‌کنند، منافذ پوستی را می‌بندند و باعث آکنه و جوش می‌شوند. پاکسازی می‌تواند چربی‌های اضافی صورت را حذف کند. به علاوه آلودگی‌ها و آلاینده‌هایی که به طور روزمره با آن‌ها در تماس هستیم، روی پوست می‌نشینند و باعث التهاب، بسته شدن منافذ و مشکلات دیگر می‌شوند.

مشکل محصولات پاکسازی پوست که روی حذف چربی‌های اضافی تمرکز دارند این است که مصرف کنندگان گاهی به شکل افراطی از آن‌ها استفاده می‌کنند. یادتان نرود که چربی‌ها برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. استفاده‌ی نادرست و بیش از حد از اسکراب‌ها یا لایه‌بردارها نه تنها به پوست شما کمک نمی‌کند؛ بلکه به آن آسیب هم می‌رساند.

کاربردهای بوتاکس

بوتاکس بیشتر به عنوان فرآورده‌ای تزریقی برای درمان چین و چروک‌ها و خطوط صورت شناخته می‌شود. به طور کلی کاربردهای بوتاکس را می‌توان به دو دسته‌ی زیبایی و درمانی تقسیم کرد.

کاربردهای زیبایی

  • درمان چین و چروک‌های طرفین چشم‌ها که به چین‌های پنجه کلاغی معروف است؛
  • محو کردن خط اخم (بین دو ابرو)؛
  • رفع خطوط افقی پیشانی؛
  • از بین بردن چروک‌های گردن؛
  • بالا بردن گوشه‌های لب؛
  • بالا بردن نوک بینی.