بسیاری از ما در مورد لیزر موهای زائد شنیده‌ایم. برخی آن را معجزه‌ای می‌دانند، برخی می‌گویند که هیچ فایده‌ای ندارد و برخی هم از لیزر و عوارضش می‌ترسند! به هر حال لیزر است و می‌توان با آن سنگ و آهن را برید! اگر آشنایی چندانی با لیزر ندارید، فکر می‌کنید که بی‌فایده است، قبلاً تجربه‌ی ناخوشایندی داشته‌اید یا جزو کسانی هستید که از عوارض و خطرات لیزر می‌ترسند، این مقاله برای شماست. در این جا هر آنچه مربوط به لیزر موهای زائد هست را بررسی کرده‌ایم، حقایق آن را گفته‌ایم و تلاش کردیم ابهام زدایی مفیدی داشته باشیم.

لیزر موهای زائد چیست؟

نمی‌خواهیم سرتان را با مباحث علمی لیزر درد بیاوریم ولی خوب است که ایده‌ای کلی از عملکرد و نحوه‌ی اثر لیزر  داشته باشید.

 

لیزر یک پرتوی نوری است. منتها نوری که ویژگی‌های فیزیکی خاصی دارد و بسیار پرانرژی است. لیزرها در پزشکی و صنعت استفاده‌های زیادی دارند. در صنعت برای برش و حکاکی و در پزشکی از لیزر برای جراحی‌های مختلف مثل جراحی چشم (لیزیک) استفاده می‌شود.

کاربردهای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد را می‌توان در هر نقطه‌ای از بدن استفاده کرد. البته مراجعات برای لیزر برخی از قسمت‌های بدن بیشتر است. مثلاً در خانم‌ها لیزر ناحیه‌ی بیکینی و تناسلی و لیزر موهای صورت شایع‌تر است. در آقایان لیزر موهای زیر بغل، لیزر خط ریش، موهای کمر و پشت گردن بیشتر انجام می‌شود. با این حال روش لیزر به قدری انعطاف پذیر، سریع و موثر است که می‌توان در یک جلسه کل بدن را در مدت کمتر از یک ساعت لیزر کرد.

منطقه‌ی تحت درمان هر چقدر که محدود یا وسیع باشد (حال می‌خواهد فقط پشت لب باشد یا لیزر کل بدن) برای حذف یا کاهش موثر موهای زائد، شما باید یک دوره‌ی درمانی را تکمیل کنید. این دوره معمولاً شامل ۴ تا ۶ جلسه‌ی لیزر با فواصل حدود ۶ هفته است.