پارافریز یک ابزار مهم برای نویسندگان غیرعلمی، خبرنگاران و مقاله نویسان است که استفاده از آن در گزارش‌ها و اخبار بسیار پرکاربرد است.

اگر بازنویسی به درستی انجام بگیرد، نویسنده از سرقت ادبی محفوظ می‌­ماند و این اجازه به او داده می‌شود که به شکلی خلاقانه کار اصلی را بازگو کرده و در مقاله یا نوشته خودش از آن بهره ببرد. در مقالات علمی که برای ژورنال‌های آکادمیک نوشته می‌شود هم از پارافریز کمک زیادی گرفته می‌شود. بازنویسی و پارافریز در این مواقع بسیار بهتر از آوردن نقل‌قول‌های مستقیم است. چرا؟ چون در این صورت، نویسنده نشان می‌دهد که مفهوم و پیام منبعی را که در متن خود آورده، به‌طور کامل درک کرده و متوجه ریزه‌کاری‌های آن شده است.

اهمیت بازنویسی بسیار بالاست. چون اگر با ریزه‌کاری‌ها آن آشنا نباشید، مدام تحت فشارهای بیرونی قرار می‌گیرید که شما را به سرقت ادبی متهم می‌کنند. همان‌طور که در بخش پیشین هم گفته شد، بعد از اینکه متنی را نگارش کردید، می‌توانید از خدمات شناسایی و رفع سرقت ادبی موسسات خوش‌سابقه‌ای مانند رایت می بهره‌مند شوید.

در این موسسه که تمام خدماتش را در بستر آنلاین و از طریق سایت پیگیری می‌کند، از نرم‌افزارهایی مانند آی‌تنتیکیت برای شناسایی موارد مشکوک در هر متن استفاده می‌شود. بعد از شناسایی دقیق موارد مشکوک و بخش‌هایی که احتمالا مشمول سرقت ادبی هستند، کارشناسان رایت می‌ می‌توانند به بازنویسی متن مشغول شوند تا سرقت ادبی از آن دور شود.

برای نگارش دوباره و بازنویسی هر متن نیاز به تبحر و تخصص وجود دارد. این تخصص و تجربه زمانی رنگ‌وبویی جدی‌تر هم به خود می‌گیرد که قرار است، مقاله‌ای علمی برای ارسال به نشریات مهم انگلیسی‌زبان ارسال شود. پس اگر در انجام چنین فرایندی احساس ضعف می‌کنید، حتما با موسسه رایت می در ارتباط باشید تا مسیر مقاله‌نویسی را برایتان ساده و سریع کند.